זה טריק שיווקי גאוני, אבל הוא חושף משהו די מפחיד לגבי יכולת הקשב האנושית…או חוסר היכולת ליתר דיוק.
הסיבה שלא שמתם לב שהרחוב השתנה לחלוטין היא בגלל תופעה בשם ‘עיוורון שינוי’.
הפילוסוף והפיזיקאי וויליאם ג’ונס היה הראשון שעורר מודעות לנושא ב 1890, אך רק בשנות ה 70 חקרו את התופעה באופן רשמי.
בזמן שמחקרים מוקדמים התמקדו בתנועת העיניים, מחקר מ 1996 היה הראשון שחקר עיוורון שינוי ביישומים מציאותיים. במחקר הראו למשתתפים תמונה מהבהבת, שבכל הבהוב התמונה משתנה. התוצאות הראו שאנשים לא היו מסוגלים להבחין אפילו בשינויים גדולים שהתרחשו בתמונה.
צפו בסרטון, תתמקדו במכונית הכחולה ותראו מה קורה…